چرا نامزد این دختر زیبا به او خیانت می کند؟

پیام خداوند برای این دختر جوان که فکر می کند شکست عاطفی خورده است، چیست؟ چرا نامزد او به سمت شریک عاطفی سابقش گرایش پیدا کرده و مرتکب بی وفایی و خیانت می گردد؟

یکی از موضوعات دردناکی که بارها در مشاوره هایم مشاهده کرده ام این است که دختر یا پسری که دهها خصوصیت ممتاز و فوق العاده دارند در دام روابط به ظاهر عاشقانه و احساسی کسانی گرفتار می شوند که سرشان به تنشان نمی ارزد.

خیانت مرد

این متخصص برجسته ترمیم روابط ناشی از خیانت زنان و مردان با اشاره به ماجرای یکی از مشاوره های گفته است: دختر خانم زیبا، موفق و با دانشی که مدیرعامل یک شرکت واردات و صادرات است، خبر از ازدواج خود با مرد دلخواه خویش می داد و با اطمینان کامل اظهار می کرد که به زودی این وصلت انجام خواهد شد.

مقدمات ازدواج

مقدمات کار آماده شده بود، سالن عروسی، کارت دعوت ها و حتی مراسم بعد از عروسی و ماه عسل و پاتختی و غیره نیز پیش بینی و برنامه ریزی شده بود. تنها یک رویداد بود که در طرح و برنامه آن خانم جوان قرار نگرفته بود و آن اینکه داماد در شب عروسی به آن خانم می گوید که دوست عاطفی سابقش پس از ۵ سال برگشته و او ترجیح می دهد که بخاطر علاقه شدیدی که به آن شخص داشته، قید این ازدواج را بزند.

خیانت مرد به دختر جوان و ثروتمند

دختر جوان و ثروتمند که به ظاهر شکست عاطفی خورده و دچار ضربه روحی و عاطفی شدیدی نیز شده، دست بخودکشی می زند اما خوشبختانه با حضور بموقع مادرش جان سالم به در می برد. اکنون ایشان به همراه مادر محترم خود ، جهت مشاوره نزد من آمده است ، دختر جوان در اولین جلسه مشاوره می گفت: « آقای آریافر! به نظر شما چرا خداوند این کار را با من کرد؟ من همیشه در زندگی ام تلاش کرده ام تا با صداقت و راستگویی زندگی کنم و حق کسی را تضییع نکنم . از هیچ کوششی نیز برای تامین نیازهای مالی نامزدم دریغ نکرده ام و هرجا که به پول نیاز داشت به او کمک می کردم . براستی چه اشتباهی از من سرزده است که او با آبروی من بازی کرده و از ازدواج با من منصرف شده است؟»

مقصر کیست ؟

به او عرض کردم: « در مورد این اتفاق هیچ تقصیری متوجه خداوند متعال نیست، زیرا نامزدتان خود شخصاً سرنوشت خویش را برگزیده و راهی را که خودش خواستار آن بوده انتخاب کرده است. من تردیدی ندارم که پروردگار نازنین با زبان خاص خود، پیام روشنی برای شما داشته است و چون شما را به گونه ای خاص دوست داشته ، مانع از شکل گیری این ازدواج شده است. پس اگر می خواهی بدانیم این پیام چه بوده است، نامزدت را برای مشاوره نزد من بیاور.»

اعترافات پسر جوان

وقتی در جلسه مشاوره حضوری با نامزد خانم جوان صحبت کردم ؛ با بکارگیری متدهای ذهنی و شخصیت شناسی، پسر جوان اعتراف کرد که از همان ابتدای آشنایی با آن دختر موفق، قصد ازدواج با او را نداشته و این عشق، یک طرفه بوده است اما چون نیاز مالی داشته و موقعیت را مناسب می دیده ، احساسات پاک آن دختر جوان را بازیچه امیال فریبکارانه خود قرار داده است.

خیانت مرد در تمام مدت نامزدی

مهدی آریافر در ادامه نوشته است: متأسفانه در تمام مدت نامزدی شان، آن پسر با جنس مخالف دیگری نیز رابطه داشته و به دروغ به دختر جوان گفته بود که دوستش بعد از ۵ سال برگشته است. پسر جوان تا جایی که توانسته بود از آن دختر موفق، سوء استفاده مالی کرده و زندگی خود را سرو سامان داده بود و اکنون که دیگر نیاز مالی چندانی نداشت تصمیم به جدایی از او گرفته و قصد ازدواج با دختر دیگری را داشت. البته آن پسر در نهایت گستاخی، کمک های مالی آن خانم جوان را یک وظیفه می دانست و اینگونه اظهار می داشت که در قبال آن پولها نیازهای عاطفی او را نیز مرتفع می ساخته.

اعتیاد به مشروبات الکلی

از طرفی در جلسه مشاوره از حرکتان بدن و چشمان آن پسر، متوجه شدم که او بصورت نامتعارفی به مشروبات الکلی اعتیاد دارد، لذا بصورت غافلگیرکننده ای از او پرسیدم: تابحال چند مرتبه بخاطر مصرف مشروبات الکلی در بیمارستان بستری شده است؟ آن پسر بلافاصله گفت: فکر می کنم بیش از ده بار . متأسفانه اعتیاد من به مشروبات الکلی موجب شده تا دچار عارضه قلبی شوم. اما فکر نمی کنم این بیماری چندان مهم باشد.

نحوه ی آشنایی

به آن مرد عرض کردم: چرا نامزدتان را از این ماجرا باخبر نکردید تا به شما کمک کند، او که همواره در مشکلات مالی در کنارتان بوده است؟ پسر جوان که گویی در تله متدهای ذهنی گیرافتاده باشد، گفت: راستش او از این ماجرا بی خبر است. متأسفانه آن خانم موفق راه و روش درستی را برای یافتن مرد دلخواه خود انتخاب نکرده بود. وقتی از او پرسیدم که چگونه با این مرد آشنا شدی؟ او گفت که در یک کافی شاپ با او آشنا شده و چون به نظرش مردی جذاب می آمده به درخواست دوستی او پاسخ مثبت داده است.

کنار گذاشتن مرد خیانت کار

دختر جوان از همان لحظه دیدار گول چرب زبانی و دروغ های آن پسر را خورده بود. مشاور ترمیم روابط ناشی از خیانت زنان و مردان در ادامه نوشته است: به آن خانم عرض کردم :
« علیرغم اینکه می دانم سخت است اما بگذارید برود، من به شما کمک خواهم کرد تا برای همیشه او را از ذهنتان کنار بگذارید و روحیه از دست رفته تان را بازیابید.»

عاقبت مرد خیانت کار و دختر جوان

سپس خاطر نشان کردم که وی زندگی نامزد سابقش را کنترل نمی کرده و بر او تسلطی نداشته و حتی در رفتن او نیز نقشی نداشته و می بایستی از خداوند سپاسگزار باشد که همواره مراقب و مواظب او بوده و مانع از ازدواجش با مردی دائم الخمر شده است . مردی که صرفاً جذب وضعیت مالی او شده بود و قطعاً زندگی ناموفق و دردناکی را برای او رقم می زد.

خوشبختانه با تکنیک هایی که به آن خانم محترم آموختم ، او توانست در مدت چند هفته شرایط مناسب روحی خود را بازیابد و مهارت لازم در برقراری ارتباط با افراد و تشخیص راستگو بودن یا دروغگو بودن آنها را کسب کند. او اکنون با گذشت یک سال با پسری نامزد کرده است که حقیقتاً خصوصیات ممتاز و ارزنده ای دارد که مکمل خصوصیات ممتاز اوست.

مرگ مرد خیانت کار

همچنین نامزد سابق او شش ماه بعد از برهم خوردن مراسم عروسی شان در یک تصادف؛ جان خود را از دست می دهد. دوستان مشترک این دو به آن خانم جوان می گویند پلیس علت تصادف و مرگ پسر جوان را عدم هوشیاری وی در هنگام رانندگی که ناشی از مصرف بیش از حد مشروبات الکلی بوده، اعلام کرده است .

 

مهدی آریافر در انتها گفته است: آن پسر نادان با مرگ خود به دختر موفق ماجرای ما که بظاهر در ابتدا دچار شکست عاطفی شده بود؛ نشان داد که خداوند با زبان خاص خود پیام روشنی را به بنده خوبش رسانده بود تا او را از خطری که در کمینش هست آگاه سازد.

 

مطالب مرتبط

پاسخها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *